Семейно здраве

BE FIT Времето спира за Вас

Замисляли ли сте се върху това как от година на година животът ви все по-силно се завихря в тайфуна на забързаното ежедневие? И ако до вчера сте имали онези бленувани два часа за обиколка по магазините, днес този прекрасен оазис се е превърнал в пресъхнал

BE FIT Времето спира за Вас

Замисляли ли сте се върху това как от година на година животът ви все по-силно се завихря в тайфуна на забързаното ежедневие? И ако до вчера сте имали онези бленувани два часа за обиколка по магазините, днес този прекрасен оазис се е превърнал в пресъхнала локвичка. И какво излиза? Ако градите кариера например, се подразбира, че вниманието ви и съответно времето ви е погълнато от работата, а китните островчета, с гъделичкащите егото грижи за себе си, са се превърнали в мираж. Но трябва ли да изгубим всичките си малки радости, за да осъзнаем в един момент, че животът минава покрай нас, докато ние се надпреварваме със стрелките на часовника?

По света този проблем е решен като всички нива - от работното време през запълването на свободните часове на децата до заслужената почивка и грижата за красотата и здравето, са структурирани така, че да има минимална загуба на време.

Разбира се, на нас, вечно догонващите европейците българи, ще ни трябва още известно време, за да влезем в хармония със съвременния ритъм - да се разпиляваме по-малко и да печелим повече време за един по-осъзнат, по-изпълнен със смисъл живот.

За щастие, обаче, вече има хора, чиято напредничавост и находчив ум  са ги отвели до правилната формула. Едни от тях са Евeлина Бетова и нейният съпруг Явор Бетов - управители на настоящата верига от дрогерии BE FIT. Фирмата е семейна, а 13 години преди нейното създаване съпрузите поставят основите на друга - „Бебелан", която през годините се разви и стана най-голямата в дистрибуцията на бебешки стоки.

„В един прекрасен момент, когато „Бебелан" се разрасна достатъчно, за да установим, че сме достигнали почти оптималното ниво за размерите на нашата страна за развитие на една такава фирма, решихме, че е дошъл моментът да навлезем на пазара на дребно. Проучвахме, разработвахме концепцията и вече е факт първият магазин." - С вълнение споделя госпожа Бетова. „Нашата най-голяма гордост е, че това си е наша, българска разработка. Естествено, базирана на теорията и практиката на развитите държави, но адаптирана за нашите условия."

Малко теория

Дрогерия - съвсем не е „нещо като мини аптека". Буквално означава „квартален магазин" или „магазин за 1001 стоки" в областта на козметиката, бита и т. н. Според законодателствата в различните европейски страни, варират дотолкова дали се продават лекарствени средства, или не. В нашата страна това направление все още не е разработено. А това, което в BE FIT решават да използват от този формат, съобразявайки се с българското законодателство, е продажбата на лекарствените средства без рецепта и хранителните добавки като едно важно направление за хората, които искат да водят здравословен начин на живот. Така те затварят един цикъл - от правилното хранене със здравословните диетични храни през грижата, хигиената за тялото и още по-навътре - за по-дълбоко и трайно разрешаване на някои недостатъци с помощта на хранителните добавки или лекарствените средства. И всичко това на едно място!

 На гребена на Зелената вълна

Все по-често виждаме продукти с надпис „Био", който отбелязва, че те са натурални. През последните години Био-идеята и в България се превърна в мода, но мода, която не е достатъчно изяснена и звучаща  малко абстрактно. Така е било навсякъде по света. Разликата е, че там тези процеси са минали преди 5-6 години. Водени от новаторските идеи, семейство Бетови имат желание BE FIT да стане един важен магазин за хората със специфични потребности.

С поглед в бъдещето госпожа Бетова излага идеята за „озеленяването" така: „Нашите потенциални клиенти от една страна са тези, които имат осъзнат стремеж към здравословен начин на живот и биха се радвали, наред с масовите стоки, с медицинските, да намерят и био продуктите. И от друга, се надяваме да популяризираме и разширим кръга на зелената вълна. Защото, когато човек влезе в този магазин и види пълната палитра  от продукти, ще може по-обективно да направи своя избор. Така поставени нещата ще доведат в един момент до това в  дрогерия BE FIT да се продават предимно натурални продукти."  

Най-любимият магазин

Представете си магазин, в чийто интериор има места за отдих, предлага се вода на свободен достъп - неща, които създават една по-различна атмосфера. Не само човек да ходи като на педал, да бъде прибързан и притеснен от някого. Е, има такова място! И не само това, BE FIT  се отличава от останалите магазини и по подредбата на стоките. Те са разделени на различни зони. В началото е зоната за баня, спа продуктите, масажните масла, тоест всичко, което е свързано с релакс, с вода. Следва грижата за косата, която е пряко свързана с хигиената. Като в тези зони артикулите пак са разделени. Натуралните са с отделен етикет - те са на първо място, следвани по подредба  и идея от по-специализираните, медицински, и накрая масовите. Разпределението е  тематично за всяка зона. Концепцията е базирана на постиженията на науката в областта - „Така наречените по теория „хоризонтално-вертикална навигация", ние имаме хоризонтална навигация, която е по предназначение на продуктите." - казва госпожа Бетова. Например при кремовете на най-горния рафт има грижа против стареене, следвани са от хидратиращи продукти, подхранващи, за чувствителна и за проблемна кожа(против акне), тоест има различните направления и типове хора. По вертикалата има различните марки. По този начин, когато човек застане срещу продуктите лесно може да се ориентира за това, което му е необходимо за неговия тип кожа и би могъл да направи най-справедливо сравнение между отделните марки. Тази логика е следвана в целия магазин, с изключение на декоративната козметика, която няма видимо разграничение и боите за коси, които се различават само по нюанси.

Има и мъжки сектор, който е доста централно разположен. „Идеята е, че в магазин, който е отявлено женски, ние сме се опитали да фокусираме вниманието си и около мъжете." - Споделя госпожа Бетова.

 Какво могат да открият мъжете в него?

Всичко, което е необходимо за хигиената. Има дори интимен мус, само за мъже, депилиращи продукти и куп подобни екстри.

И не е само това, управителите са помислили за всичко - „Разчитаме и на повечето на брой консултанти, които са с медицинска специалност. Всъщност почти във всяка зона има наличен консултант, за да могат хората да се допитат до него. Целта е с влизането си всеки да може много бързо да се ориентира къде са неговите продукти. Всичко това е в услуга на онези, които ценят времето си - работещите хора в активна възраст, които искат с минимално губене на време в едно приятно място да посрещнат своите нужди."

Как ви се струва? Не е ли това бленуваният оазис, в който смятахте, че няма да се върнете?

Да стигнеш до оазиса

Не, това място не е мираж! То съществува на адрес: бул. „Йерусалим" №5. Намира се почти на „Цариградско шосе", мястото лесно може да бъде достигнато. Има и 5 платени парко места на паркинга до магазина. Можете да се потопите в него от 9, 00 до 21,00 часа от понеделник до събота, а в неделя от 10, 00 до 20, 00 часа.

 

Автор: Силвия Чалъкова

 

 

Сподели: