Здраве и красота

10 неща, които ни пречат да отслабнем

Някои щастливки губят натрупаните по време на бременността килограми почти веднага след раждането, но в действителност повечето от нас се борят с тях в продължение на месеци и дори години.

10 неща, които ни пречат да отслабнем

Причините така и да не успяваме да се вмъкнем в старите си дънки са много и могат да бъдат както нехайство към външния вид заради множеството нови ангажименти и приоритети, така и хормонални и метаболитни разстройства. Най-често обаче неуспехът се корени в ежедневните грешки, които правим по отношение на храненето си, въпреки и дори ЗАРАДИ желанието си да отслабнем. И така - защо, по дяволите,  не можем да свалим пустите 5-6 (или повече) килца от бременността? Една или повече от следните 10 причини може и да са ключът към отговора на този отчайващ въпрос.

1. Преяждаме със... здравословни храни

Ядки, авокадо, пълнозърнести спагети, зехтин, тъмен шоколад са признати от диетолозите и специалистите по здравословно хранене като натурални и изключително полезни. Все пак не забравяйте, че те са и доста калорични, и внимавайте с количествата, в които ги консумирате.

2. Не закусваме

Пропускането на закуската на пръв поглед изглежда като много лесен начин да намалим храната през деня - така и така не сме толкова гладни сутрин, колко му е да изчакаме до обяд! В действителност обаче тялото ви възприема това като сигнал за гладуване и още по-ревниво съхранява натрупаните мазнини, пазейки ги за „черни дни". Приемете го така - закуската дава силен старт на метаболизма ви и вие горите повече.

3. Ядем прави

Изразът „да хапнем нещо набързо" се е превърнал в мото за последните едно-две поколения. Неслучайно веригите за фаст фуд бележат такива обороти. Не си мислете обаче, че яденето на крак пести време, пари или пък... калории. Напротив! Успокояващата мисъл, че в момента не ядеш, а просто хапваш, може да те накара да погълнеш много повече, отколкото ако си седнал да се нахраниш на спокойствие.

4. Не спим достатъчно

Когато имаш малко дете, е напълно нормално да ти липсва сън. Все пак трябва да направите всичко възможно поне от време на време да си взимате нужните за здравето и красотата ви 7 часа непрекъснат сън. Дали ще го направите, като се редувате с партньора си на смени кой да става нощем, или ще въвлечете и други помощници в отглеждането на бебето, няма значение. Важното е да сте достатъчно отпочинали и заредени с енергия, за да не е нужно тялото ви да компенсира изтощението с ядене. Освен това учените са открили, че хора, които спят значително по-малко от седем часа през нощта, често напълняват. Обяснението е, че липсата на сън води до повишаване на нивата на хормоните, стимулиращи апетита.

5. Не ядем достатъчно зеленчуци

Правилото да ядем от пет до седем порции плодове или зеленчуци (за една порция диетолозите приемат количеството, поместващо се в дланта ни) на ден е важно за здравето на всеки човек, но важи в особена сила за онези, които се опитват да отслабнат. Колкото повече растителни продукти включите в менюто си (за предпочитане - в сурово състояние), с толкова по-богато разнообразие от витамини и минерали ще снабдите организма си, при това - при пълно засищане и минимум калории. 

6. Не можем да се откажем от сосовете и добавките в салатите

Салатата по принцип е супер здравословно и нискокалорично ястие, но когато я полеем обилно с майонезен дресинг, посипем я със слънчогледови семки или ядки, добавим към нея сирене, бекон или крутони, удвояваме и дори понякога утрояваме калориите в нея. Свикнете да консумирате салатите пресни само с малко лимонов сок и лъжичка зехтин.

7. Не пием достатъчно вода

Освен че хидратира организма ни, редовното и регулярно пиене на вода според последните медицински проучвания е ефикасно оръжие в борбата с излишните килограми. Изпиването на една голяма чаша студена вода преди ядене оказва директно влияние върху апетита (намалява го) и метаболизма ни (стимулира го).

8. Правим упражнения на гладен стомах

Ако редовно се упражнявате на гладно и не отслабвате, може би сега ще преосмислите тази своя практика. Последните научни изследвания показват, че когато първо спортуваме, а след това ядем, изгорените по време на физическото натоварване калории идват от мускулите, не от мазнините.

9. Носим прекалено широки дрехи

Свободните дрехи са удобни и скриват някои части от тялото, но това е и главният им недостатък. Комфортът и прикриването на проблема само го задълбочават. Когато носим твърде широки дрехи, ние сме склонни удобно да „забравяме", че имаме проблем с килограмите, което директно се отразява върху мотивацията да се движим и храним здравословно.   

10. Изключваме от менюто си цели хранителни групи

Напоследък станаха много популярни диети с названието „протеинова", „мазнинна", „плодова", „въглехидратна" и др. Бързият им ефект привлече интереса на редица желаещи да загубят от теглото си. Неприятната истина е, обаче, че освен че подобен начин на хранене води до сериозни дефицити в организма, той повишава апетита и има впоследствие т. нар. йо-йо ефект.

Автор: Весела Захариева

 

Сподели: