Бременност

Болки в гърба

Когато една жена носи дете, безспорно върху гърба й пада голямо натоварване: центърът на тежестта се променя, а телесното тегло се увеличава.

Болки в гърба

Какво си струва да запомните, така че гърбът ви да издържи всички тестове, на които е подложен?

Разхождайте се без багаж

Разхождате ли се на по-дълги разстояния, излизайте с празни ръце, за да можете да ги движите свободно и да не нарушавате баланса на тялото. Обикновено по време на ходене гърбът абсорбира ударите върху земята, сякаш се люлее, и по този начин поддържа тялото изправено. В нашия случай този процес е нарушен, гръбначният стълб се „огъва“ на една страна, от което стойката се променя.

Не се навеждайте излишно

Когато обувате панталони или обувки, правете това в седнало положение. Така няма да губите равновесие. Освен това, когато се наведем, рискуваме да притиснем нервните коренчета на гръбначния стълб. Ако трябва да прекарате известно време в изправено положение, разпределете телесното си тегло върху двата крака, леко раздалечени. Не кръстосвайте краката и не спускайте главата си надолу. Това положение нарушава стойката.

Хранете се правилно

Поднасяйте чашата или лъжицата до устата си, като движите ръката си и огъвате лакътя, вместо да накланяте главата си към тях. По този начин ще избегнете пренапрежение на мускулите и ставите на шийните прешлени, което по-късно може да доведе до промени в стойката.

Дръжте главата изправена

Ако често говорите по телефона, дръжте главата си изправена и по-често премествайте телефона от едната ръка в другата. Притискайки го между ухото и рамото, претоварваме мускулите от едната страна на шията, което влияе върху разположението на шийните прешлени.

Седнете удобно

Уверете се, че главата, гърдите и тазът са в една линия и се наведете леко назад. Дръжте гърба си изправен – докато коремът се закръгля, белите дробове се свиват, нарушавайки притока на кислород, който е необходим както за бебето, така и за всички органи и системи. Ако е необходимо, поставете възглавница под кръста. Не кръстосвайте краката – това положение води до изкривен таз, а натоварването на мускулите е неравномерно.

Автор: Нели Христова

 

Сподели: