Бременност

Бременна в градината

По време на сладкото очакване мъникът да се появи на бял свят обичайните занимания стават по-сложни. С всяка изминала седмица те все повече се превръщат в тест за съобразителност.

Бременна в градината

А решението му трябва да бъде безопасно и за бъдещата майка, и за детето й. Хубавото е, че вече имаме "пищов" с верните отговори!

1. Накъде сте? Напред и надолу?

Когато се навеждате напред, например към лехата с любими цветя, правете го плавно без да се изгърбвате. Поставете крака на ширината на таза, свийте колене и при навеждането се отпуснете надолу. Тази поза ще спести на кръста ви ненужното напрежение.

Когато искате да вдигнете някакъв предмет от тревата, преместете единия си крак напред, след това свийте и двете колене и клекнете. Станете в обратен ред и с изправен гръб. Разумното разпределяне на натоварването върху гръбнака ще ви помогне в края на деня да избегнете неприятните усещания в гърба.

2. Иска ви се да полегнете?

Ако сте решили да починете на тревичката, отпуснете се надолу така: отместете единия крак назад, след което сгънете коленете толкова, че да можете да докоснете тревата с ръце, и сложете ръцете на земята. От тази поза внимателно седнете. Когато лежите настрани или по гръб, поставете възглавници под кръста и краката. Този ход ще ви помогне да отпуснете мускулите си и ще облекчи оттичането на кръв от краката към сърцето.

3. Не носете тежко

Не се хващайте за тежката лейка, когато поливате цветята и растенията. По-добре няколко пъти се разходете за вода с по-леката. Дръжте лейката по-близо до тялото, с две ръце, сгънати в лактите.

4. Дишайте дълбоко!

Когато се разхождате, старайте се да движите цялото си тяло плавно. От време на време вдигайте ръце нагоре и ги отпускайте надолу, комбинирайки тези движения с вдишване и издишване. Дълбокото дишане ще обогати тялото ви и белите дробове с кислород, което е полезно не само за вас, но и за бебето. Освен това, този навик ще бъде полезен за бъдещите майки по време на раждането, тъй като дълбокото дишане намалява болезнените усещания, помага да се отпуснете и облекчава контракциите.

5. Да вървим по правилата

Докато вървите, следете стойката си и се старайте да изпъвате рамене. Такава тренировка е много полезна за мускулите на гърба, задачата на които е да поддържат гръбнака ни в правилно положение. Освен това стягайте седалището надолу, за да укрепите мускулите на малкия таз и влагалището. И се старайте да крачите "от бедрото", а не - сгъвайки коленете. Така ще тренирате седалището и ще подобрите стойката си.

Стълбът на здравето - гръбнакът

Гръбнакът участва в работата на всички органи и системи на нашия организъм, осигурява връзката между тях и съвместната им работа. Знаейки как да го защитим от излишното натоварване, ние не само се спасяваме от болки в гърба, но и помагаме работата на органите ни, а на бъдещото бебе даваме възможност да получава достатъчно питателни вещества и да се чувства добре. Още повече, че бременността е извънредна ситуация за нашия гръбнак. Заради изместването на центъра на тежестта напред, мускулите на гърба на бъдещата майка изпитват сериозно натоварване. И колкото по-голям става коремът, толкова по-силно ще бъде напрежението в кръста. Неправилното движение многократно усилва измененията в стойката.    

Автор: Биляна Цветкова

 

 

Сподели: