Бременност

Гимнастика за почивка

В очакване на детето занятията, с които сме свикнали, ни се отдават по-сложно – с всяка седмица те все повече ни напомнят да бъдем внимателни.

Гимнастика за почивка

Все повече сме длъжни да вземаме безопасни решения и за бъдещото бебе, и за нас. Затова е хубаво да знаем някои упражнения за почивка.

1 Отдъхнете малко!

Където и да се намирате, зад кормилото или в офиса, победете умората. Като начало направете няколко дълбоки вдишвания и издишвания с паузи между тях от 3-5 минути.

Това упражнение ще подобри дихателните мускули, което ще ви помогне да поддържате гръбнака и стомаха си в добра форма, а и ще ви даде сила.

Потънете в себе си

Медитация - прекрасен метод за възстановяване на нервната система. По време на упражнението процесите на възбуждане и дразнене в нея снижават своя „градус", и в нас се възвръща усещането за равновесие и лекота. И така, затворете очи и си представете нещо красиво. Разгледайте този предмет от различни страни няколко минути и, което е много важно - любувайте му се. Правете това упражнение 2-3 пъти на ден.

2 От краката - към цялото тяло

Напрежението в мускулите на краката и ходилата предизвиква проблеми в областта на гръбнака и шията, затова сваляйте по-често обувките и въртете в кръг стъпалата си, шавайте с пръстите на краката, повдигайте се на пръсти или малко помарширувайте  на място. Скоро вие ще почувствате как, отпускайки ходилата, ще снемете напрежението от цялото тяло.

3 Живително разгряване

Колкото повече движите главата и ръцете си през деня, толкова по-малко неприятни усещания ще се появяват вечерта в главата, шията и раменете. Старайте се по-често да вдигате ръце нагоре и да се изтягате, накланяйте глава напред и назад, завъртайте я вляво и вдясно. Правете това упражнение бавно, не по-малко от 10 пъти.

4 Свит на кравай

Това упражнение за почивка на кръста е много подходящо за офисното пространство. Седнете на края на стола, разтворете краката на ширината на раменете или по-широко и ги свийте в коленете. След това се наклонете напред, отпускайки ръце към пода, сведете глава, отпуснете шията и закръглете гръбнака. Затворете очи и слушайте своето дихание. Останете в това положение 30 секунди - и напрежението в мускулите на гърба ще си отиде. Правете това упражнение всеки път, когато почувствате умора.

5 Разтягам се... докато седя

Докато седите на стол или в автомобила повдигнете ръце нагоре и ги сложете зад врата, после изправете крака, като че сте ги сложили на педалите. Опрете седалището на ръба на седалката. Това положение освобождава мускулите и позволява кръвта леко да се движи по цялото тяло.

От време на време раздвижвайте тялото, протягайки двете ръце нагоре. В този момент гръдният кош се разтваря и получава повече кислород, а мускулите на гърба се избавят от напрежението.


Автор: Силвия Чалъкова

 

 

Сподели: