Здраве и красота

Меню против цистит

Циститът е най-разпространената уроинфекция, засягаща предимно жените.

Меню против цистит

Заболяването води до чести позиви за уриниране, парене, усещане за непълно изпразване на пикочния мехур. Можете да предотвратите инфекцията, като спазвате здравословен и балансиран хранителен режим. 

Причината

Най-често циститът е резултат от бактерията Ешерихия коли. Тя се намира в дебелото черво, но ако попадне в уринарния тракт, се разпространява бързо, причинявайки възпаление на лигавицата на пикочния мехур.

Вода

Приемът на живителната течност подпомага разреждането на урината, което я прави по-малко киселинна. Така намалява и опасността да раздразни пикочния мехур. Освен това, пиенето на поне 8 чаши вода на ден няма да позволи на бактериите да се размножават.

Сложни въглехидрати

Понякога болезненото състояние се провокира от запек. За да го избегнете, включете в диетата си богати на фибри храни: пълнозърнест хляб, кафяв ориз, киноа, бобови култури, сладки картофи, пащърнак, семена, ядки.

Червена боровинка и златна пръчица

Препаратите, съдържащи вечнозеления храст с ядливи плодове, са доказано средство против цистит. Червената боровинка пречи на развиването на инфекцията, като благодарение на антиоксидантните вещества проантоцианидини „извежда“ бактериите чрез урината. Уникална съставка е и билката златна пръчица, тъй като е калиево-съхраняващ диуретик – за разлика от диуретиците, нарушаващи електролитния баланс.

Зеленолистни зеленчуци и пресни плодове

Спанак, зеле, броколи подсилват имунната система в борбата й с бактериите. Със същото действие са и плодовете. Старайте се да хапвате 5 свежи порции дневно.

Кисело мляко

Заредено е с „добри бактерии“, пречещи на „лошите“, които атакуват пикочния мехур.

Опасно!

Ако не лекувате цистита, той може да стане хроничен и да се проявява при нисък имунитет, преумора, напрежение.

Автор: Ива Лалова

 

Сподели: