Бременност

Можете ли да лежите по корем?

Аз мога. Но когато бях бременна, не можех.

Можете ли да лежите по корем?

И вие, ако сте се запътили към петия месец от зачеването, със сигурност изпитвате дискомфорт и притеснение, когато легнете по корем. А толкова ви се иска да се отпуснете с гръб към топлите лъчи на слънцето и галещия въздух. Добрата новина е, че в сложния казус има вратичка. Сега ще ви я отворя, а вие надникнете в света на вълничките и релакса.

МИСЛИТЕ, ЧЕ ЩЕ СИ ПОЧИВАТЕ?

О, не! Ще тренирате. Но ще го правите с най-голямото удовлетворение, с което можете да се сблъскате по време на бременността... Във водата!

Срещнах се с Мария Шпицер, дългогодишен състезател по синхронно плуване и майка на две деца, къде другаде, на басейна. Преди десет години тя създава школа по водна аеробика, в която сформира специални групи за бъдещи майки. Смята, че бременността не е болестно състояние, а един прекрасен период за практикуване на различни видове активни дейности. Все пак уточнява, че започването на заниманията изисква консултация с наблюдаващия акушер-гинеколог.

ПЪРВА СРЕЩА

Курсовете по водна аеробика се практикуват от жени във всеки етап от бременността. Първата среща протича под формата на интервю, в което треньорът научава всичко необходимо за поредността и хода на бременността и миналата физическа активност на жената. След това бъдещите майки се разпределят в определени групи според здравословното им състояние и съответното натоварване.

И-И-И... НАЧАЛО

Водата е между 27 и 29 градуса - идеалната температура за бременни. Тренировките се провеждат в дълбоката част на басейна, където жените не могат да докосват дъното. Всяка от тях е обезопасена със специални колани и други помощни средства, които я придържат на повърхността, докато тя изпълнява упражненията си.

Мария Шпицер препоръчва посещения на басейна два пъти седмично.

При бременните жени се тренират рисковите за този период зони - ханш, бедра, гръб и ръце. Програмата предпазва от прекомерно качване на килограми, което е от изключително значение.

Водната аеробика е много благоприятна и за тазовото дъно и влагалищните мускули, които при редовни занимания се разтягат и придобиват еластичност.

Между всяка серия от упражнения бременните лежат по корем във водата. По този начин се осигуряват максимален комфорт за майката и добър приток на кислород към бебето. Нещо, което никоя жена след 4-тия месец не може да си позволи извън водната среда.

„Минимум два месеца след раждане не препоръчвам занимания с водна аеробика."

СЛЕД КРАЯ ИДВА НАЧАЛОТО

Водната гимнастика подготвя тялото за раждането по щадящ начин, който никой друг спорт не може да предложи на жената. Освен това е перфектният начин да си върнете фигурата за няколко месеца след голямото събитие. Тогава отново се прави интервю, за да се разбере как е протекло раждането, кърми ли жената, на какъв етап от възстановяването си е. Изготвя се индивдуална програма, този път съобразена най-вече с храненето на бебето, тъй като при покачване на пулса в кърмата се отделя мускулна киселина, която му влияе негативно.

„Най-голямата ми гордост са момичетата, които са подготвени за секцио, но в края на бременността са така тренирани, че успяват да родят по естествен път."

„Най-добрата тренировка е тази, при която не можеш да се контузиш - нещо, което не може да ти се случи във водата."

Къде можете да посетите курсовете на Мария Шпицер

JK Fitnes & Wellness Complex бул. „България"

МБАЛ „Света София" бул. „България" 104

Парк-хотел „Витоша" Студ. град до Технически университет

Хотел „Берлин" кв. „Бояна"

Спортен център INERGY кв. „Борово"

Комплекс MAXI

Автор: Десислава Христозова

 

 

Сподели: