Бременност

Равновесие на пътя

Рубрика движение за мама

Равновесие на пътя

В очакване на бебето обикновените действия стават все по-сложни - с всяка седмица те все повече напомнят на задача за съобразителност. По-важното е, че нейното решение трябва да бъде безопасно и за бебето, и за майката. За щастие, за всяка задачка има отговор!

1 Твърда походка

- За да можете да пазите равновесие на всяка хлъзгава улица, трябва да имате подходяща обувка: с каучукова и релефна подметка - с грайфери, с малко токче. Тя позволява на стъпалото правилно да стъпва на земята и подсигурява нужната опорна площ. 

- За да може стъпалата да ви издържат по време на разходката, е хубаво да ги тренирате вкъщи: ходете ту на пети, ту на пръсти. Петминутно ходене сутрин и вечер е достатъчно.

2 Падане без проблем

Гъвкавостта на мускулите на кръста и краката ще ви защити от травми, дори и да се подхлъзнете и да паднете. Затова е желателно всеки ден да правите прости упражнения. Скръстете ръцете си над главата, като се хванете за лактите и се наклонете напред. Отпуснете се и пренесете тежестта си напред, разтягайки мускулите на кръста и краката. Останете в това положение 15-30 секунди, след това се върнете в изходно положение и отпуснете ръцете си надолу. Не по-малко от 6 повторения.

3 Добро равновесие

За да пазим равновесие на хлъзгавия път ни помагат мускулите на вътрешната част на бедрото, като не дават на краката да се пързалят в различни посоки.

- Легнете настрани, горният крак е сгънат в коляното над долния, със стъпало на пода, а долният е изправен - вдигате го 15 пъти.

- Още едно упражнение: Застанете на един крак и през 15-30 секунди сменяйте краката. Повтаряйте 20 пъти. Скоро ще видите, че краката ви са станали по-силни и да се задържате през зимата на пътя за вас няма да представлява трудност.  За по-добро равновесие може да използвате стол или стената за опора.

4 Без умора

Тренирането на мускулите на кръста ще ви помогне по-дълго да се наслаждавате на разходките. Облегнете се на стената, подпрете главата, гърба и раменете и разтворете краката на 3-4 см. След това издърпвайте главата нагоре, все едно се опитвате да станете по-високи, а кръста към стената.       

5 Без напрежение

По време на разходката дишайте дълбоко и бавно - така ще се освободите от стреса и ще се насладите на спокойствието. За да се научите да дишате правилно, потренирайте вкъщи. Легнете по гръб, затворете очи и на вдишване разтваряте гръдния кош и задържате така, броейки до четири. На издишване силно стягате междуребрените мускули и задържате отново до четири.

Малка хитрост

Озовавайки се на много хлъзгава повърхност, помогнете си като си спомните особения тип походка. Разтворете краката си на 5-10 см, леко извадете ръце настрани и вървете, като пингвин, с леко присвити крака и прехвърляйки се от единия на другия. Стъпвайте на земята с цяло стъпало. Така ще успеете да запазите баланса и да не паднете.    

Автор: Биляна Цветкова

 

 

Сподели: