Раждане

Важните моменти

За всяка майка раждането е изтощителен и дълъг процес.

Важните моменти

Именно поради това в последващия период, когато вече си е у дома с малкото човече, е важно да следва няколко основни стъпки за бързото си и безпроблемно възстановяване след появата на бебето.

 

Почивка

Почивката и пълноценният сън са изключително важни в процеса на възстановяване на организма след раждане. След като вече сте вкъщи, се постарайте да прехвърлите част от задълженията в домакинството на таткото или друг близък и почивайте заедно с бебето. В началото малкото човече ще спи през по-голямата част от денонощието и ще се събужда само в часовете за кърмене. Вземете пример от него и се опитайте да почивате, винаги когато имате тази възможност, за да възстановите максимално бързо тялото след раждането.

 

Хранене

Правилното хранене и приемът на достатъчно течности са важен елемент както за вашето здраве, така и за успешното кърмене. Постарайте се да осигурите на организма всичко необходимо, от което се нуждае, а ако се налага допълнителен прием на витамини и микроелементи, непременно се консултирайте с лекар.

 

Хигиена

Родовите пътища и матката обикновено се възстановяват около 6-8 седмици след раждането. Пред този период матката се свива малко по малко и постепенно достига предишния си размер.

За бързото и безпроблемно възстановяване е важно да се носи удобно бельо от естествени материи, което позволява на кожата да диша. Специалистите съветват да не се използва вана, а ежедневното къпане да става с не много гореща вода. Вагиналните промивки са забранени. При наличие на шевове, след всяко посещение в тоалетната е необходимо мястото да се третира с антисептични средства, които лекарят е назначил.

 

Движение

Активното движение помага за по-бързото и ефективно свиване на матката и възстановяване на коремната кухина. Разбира се, всичко трябва да става след предварителната консултация със специалист. Ако се чувствате добре и не изпитвате болка, леката гимнастика ще допринесе за повишаване на тонуса и ще намали вероятността от сраствания, ако имате шевове. Вдигането на тежести и тежката физическа работа не се препоръчва, особено при жените, родили по оперативен път.

Автор: Нели Христова

 

Сподели: