Бременност

Внимание: Дехидратация

Дехидратацията е едно от опасните състояния през деветте месеца. Как да я разпознаете, ако вече е налице, или да я предотвратите, за да не навредите на себе си и бебето?

Внимание: Дехидратация

2 литра здраве за двама

Водата съдържа жизненоважни вещества, необходими за отличната кондиция на бъдещата майка и развитието на плода. Оптималното количество, покриващо ежедневните нужди на двамата, е 2 литра. 

Симптомите

Знаците, че организмът ви изпитва недостиг на вода, са:

  •  усещане за сухота в гърлото или устата;
  • напукани устни;
  • суха кожа;
  • рядко уриниране;
  • тъмен цвят на урината;
  • отсъствие на потене, дори при топло време;
  • умора;
  • запек, хемороиди;
  • замаяност.

Опасно!

Дехидратацията може да бъде причина за недостатъчна околоплодна течност, преждевременно раждане, недостиг на кърма. Незабавно се консултирайте с акушер-гинеколога си, ако забележите обезпокоителни признаци за обезводняване.

Как да я избегнем?

За да бъдете винаги хидратирани, трябва да:

  • пиете поне по 8 чаши вода на ден;
  • избягвате напитки, в чийто състав присъства кофеин, тъй като приемът им води до ускоряване отделянето на урина, а оттам – и до дехидратация;  
  • не прекарвате много време на горещи температури;
  • се въздържате от твърде изтощителни физически занимания;
  • консумирате храни, източник на живителната течност – диня, краставици, сокове, супи, различни смутита.

Автор: Ива Лалова

 

Сподели: